Ιστορία
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΤΕΛ Ν. ΠΡΕΒΕΖΑΣ ΑΕ.
Λεύκωμα: Δήμος Βασίλης
Εξώφυλλο: Μπέκας Δημήτρης (Ζωγράφος)
Τον Μάη του 1952 ιδρύθηκε το 19ον ΚΤΕΛ Ν. Πρεβέζης βάσει του Ν. 2119 «περί συστάσεως των ΚΤΕΛ» με την υπ αριθ. 143115/30-5-1952 απόφαση Υπουργείου Μεταφορών .
Ιδρυτικά μέλη ήταν 9 λεωφορεία από το κλιμάκιο Πρέβεζας και 5 λεωφορεία από το κλιμάκιο Θεσπρωτικού – Φιλιππιάδας.
Τα λεωφορεία ήταν 24 θέσεων , με σταθμό το «Χάνι του Χαλβαντζή».
Με το νόμο 102/73 ονομάζεται ΚΤΕΛ Ν. Πρέβεζας έχει 28 υπεραστικά λεωφορεία 32 θέσεων και 3 Αστικά με σταθμό στη Λεωφόρο Ειρήνης 23 .
Με το νόμο 2963/2001 μετατρέπεται από 1-6-2003 σε ΚΤΕΛ Ν. Πρέβεζας Α.Ε, έχει στη δύναμη της 55 λεωφορεία σύγχρονης τεχνολογίας . Το ΚΤΕΛ έχει μετατρέπει σε Α.Ε. ένα νέο εργαλείο ανάπτυξης πιο ευέλικτο και μοντέρνο.
Από το έτος 1993 έχει Τουριστικό Γραφείο με δυνατότητα εκτέλεσης εκδρομών σε κάθε σημείο της Ελλάδας .
Από το 2004 στεγάζεται σε ιδιόκτητο σύγχρονο σταθμό στη Λ. Ιωαννίνων 205 –Α όπου προσπαθούμε να τον κάνουμε το στολίδι της πόλης μας , με όλες τις δυσκολίες που συναντάμε , διότι είμαστε η πρώτη εικόνα του ταξιδιώτη που μένει.
Παλιότερα το λεωφορείο σήμαινε στα χωριά τεράστια εξυπηρέτηση για τις ανάγκες των κατοίκων , σήμερα παρέχουμε ποιότητα νέας τεχνολογίας με άνεση ταξιδιού , ασφάλεια και εξυπηρέτηση .
Το Πρώτο Αυτοκίνητο στη Πρέβεζα
Στις 14/27 Απρίλη 1910 έφθασε στη Πρέβεζα το πρώτο αυτοκίνητο που ήταν ένα λεωφορείο δέκα θέσεων . Η παραγγελία είχε δοθεί στην αυτοκινητοβιομηχανία Cotterean Dijon της Γαλλίας για λογαριασμό του Τούρκου Χατζή Μαχμούτ αντί του ποσού 7.900 γαλλικών φράγκων .
Το «πρώτο αυτοκίνητο» ξεκίνησε ώρα 9.30 π.μ. από Πρέβεζα και έφθασε στις 5.00 μ.μ. στα Γιάννενα με ωριαία ταχύτητα 16 klm.To αυτοκίνητο φορτώθηκε στη Dijon της Μασσαλίας , ζύγιζε 3200 κιλά , έφθασε Πειραιά , μεταφορτώθηκε σε ελληνικό καράβι για Πρέβεζα. Με εντολή του Γενικού Διοικητή κατεδάφισαν την πύλη στο Φόρο, στολισμένο με σημαίες Τούρκικες και Γαλλικές διέσχισε του δρόμους των Ιωαννίνων προκαλώντας κατάπληξη στον κόσμο.
Μετά το τέλος του πολέμου 1922 στη Μικρά Ασία διασώθηκαν ορισμένα αυτοκίνητα Berrliett που μεταφέρθηκαν στη Θεσσαλονίκη .
Οι Ρώσοι από Θεσσαλονίκη έφεραν στη Πρέβεζα τα αυτοκίνητα ΜΠΕΡΛΙΕΤ .
Το 1924 ο Ρώσος Βίκτωρ Κουζνετσώφ του Μιχαήλ μηχανολόγος , μηχανικός πτυχιούχος ήρθε στη Πρέβεζα, ο οποίος ήταν ο πρώτος δάσκαλος της «αυτοκινητιστικής επιχείρησης» και έφερε στη Πρέβεζα τρία αυτοκίνητα ΠΕΡΛΕΣ . Έμαθε τους Πρεβεζάνους να οδηγούν αυτοκίνητο αλλά ήταν αρχιμάστορας του αμαξώματος και των ελαστικών
Στις 2 Αυγούστου 1951 ιδρύθηκε το κλιμάκιο Πρέβεζας με εννέα λεωφορεία που εκτελούσαν δρομολόγια από Πρέβεζα, Καναλάκι , Παραμυθιά, Πάργα, Καμαρίνα , Λούρο και Θεσπρωτικό .
Τα λεωφορεία ήταν 24άρων θέσεων και ιδιοκτησίας των :
Σμπόνιας Ιωάννης μάρκας μάρκας GEERANO
Εταιρία Κατσικοβόρδος Σπυρίδων, Σαρδελής Θρασύβουλος, Αντύπας Γεώργιος ήταν 3 λεωφορεία μάρκας DODGE και ένα FORD
Ντούσιας Δημήτριος μάρκας COMER
Παπαμιχαήλ Μιλτιάδης – Τούσης Δημήτριος μάρκας COMER
Ντούσιας Ηρακλής μάρκας GMC
Τζωρτζόπουλος Ευριπίδης μάρκας COMER
Στο Θεσπρωτικό και Φιλιππιάδα υπήρχε άλλο κλιμάκιο που εκτελούσε δρομολόγια για Πρέβεζα και Άρτα .
Τα λεωφορεία ήταν 24άρων θέσεων και ιδιοκτησίας των :
Νάσης Δημήτριος
Παπαμιχαήλ Μιλτιάδης
Ρεμπής Παναγιώτης
Κοσμάς Βασίλειος
Νταλαγιάννης Σπύρος
Παπαδιώτης Ιωάννης (εντάχθηκε στο ΚΤΕΛ Ιωαννίνων)
Γιάννος Γεώργιος (εντάχθηκε στο ΚΤΕΛ Ιωαννίνων)